fredag 15 juli 2011

Smitarn

En sekund! Tittade jag bort för att välja smak på barnmatsburk till Ines. En sekund. Sedan var hon borta. I vanliga fall när hon tappar mig ur sikte brukar hon gå runt o ropa mamma!Mamma!maaamaa!
men nu var det knäpptyst. Jag sprang snabbare och snabbare mellan gångarna och ropade på henne. Knäpptyst. När jag kom till kassorna såg jag på utsidan av fönsterrutan en silluett av Ines. En Ines springandes med en liten barn-kundvagn ner mot kajen! Paniiik! Jag släppte allt och kutade ut och fick tag i ett hängsel på galonisarna. Phhhuuuuu! Lyfte tillbaka en jättearg Ines till affären och betalade snällt. Utanför stod en lastbilschaufför och vek sig av skratt. Troligtvis hade han haffat henne innan hon nåt kajen. Så, tack för att du hjälpte till att hålla ett öga på ungen min.

1 kommentar: