torsdag 17 februari 2011

Torsdagsgöra

Torsdag! Dagen började med....öppna förskolan! Varje tisdag och torsdag hänger vi där. 09:00 till 11:30 står det ÖF på schemat. Idag var det mycket folk, men framför allt två äldre barn (2år (!!)) som röjde och höll uppe tempot och ljudnivån bland alla småttingar. Ines inspekterade de galna brorsorna när de slängde sig nerför rutchkanan på mage, lyfte upp gåvagnar och slängde ner dom hårt i marken, sprang slalom mellan vingliga ettåringar och trängde sig före i kön till klättertornet. Nu ligger hon och sover och bearbetar infon. Själv tänker jag bara ' Det fanns tydligen en snabbare (läs jobbigare) nivå på barn.'

3 kommentarer:

  1. Hihihi Jag minns att man inte gillade de där "stora" monstrena som bara röjde. Men nu har man 2 mega monster Hjälp vart har de små söta tagit vägen;)Kramar

    SvaraRadera
  2. små barn små problem, säger man inte för inte! Nu är alla kids olika envisa men jag har två döttrar av det tuffare slaget. 2,5-3åringen är värst hittills men så har jag hört att 6årstrottsen är en klass för sig. Det handlar bara om perioder och när man insiktsfullt konstaterar att NU är de tillfreds och lugna själar så kommer nästa period hahah. ..Men det är ju underbart samtidigt. De är ju alltid söta när de sover exempelvis ;) Känns förövrigt nördigt att vara "anonym" men du känner inte mig ändå så. Å är ingen läbbig stalker heller haha

    SvaraRadera
  3. haha jag börjar så smått inse det nu, den ena perioden avlöser den andra. Ropa 'hej' har jag slutat med helt, vare sig jag kommit över ån eller ej.
    Kritina, bara ens monster är tillräkligt söta, sä vägs allt upp! eller huuur?! :D

    SvaraRadera