måndag 30 januari 2012

Första dagen på nya stället!

Idag var det första dagen på inskolningen på Ines nya dagis. En kort-dag med halvgrupp för att lära känna fröknarna och lokalen.
Vi geundade starkt med att leka hemma med alla nya leksaker, äta ett stort lass köttfärssås och sova middag i 15 minuter. Sedan GICK vi hand-i-hand ner till dagis.( Vilken lyx va?) I början satt Ines som en apa runt min hals med Lambert i ena handen, en napp i munnen och två nappar i den andra handen. Full säkerhet. Sedan tog det ca 30min, en sångsamling och lite lek i 'köket' för att förstå att det här var väldigt skoj! Ines tjoade och Drog fram varenda leksak och sprang zickzack mellan aktiviteterna (jag skulle däremot alltid vara i närheten) hon kramades med en tjej, dansade med en annan och efter fruktstunden var allt bara hur kul som helst. Hon sprang in och gömde sig när jag sa att vi skulle gå hem. Tillslut tog hon sina skor, gick iväg så långt bort från mig hon kunde och satte sig bredvid en ny kompis och satte på skorna.
Imorgon kör vi igen. Med hela gönget på 15 barn och vetskapen av att allt plötsligt kan vara jätteläskigt. Man vet absolut aldrig. Keep your fingers crossed!

Ps. Bilder från gårdagen kommer kanske en annan dag förresten. Tröööttt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar