torsdag 5 januari 2012

Morgonmys

>
> Vilken jäkla morgon. Hade öppning idag så med andan i halsen (i vanlig ordning) lämnade vi hemmet för att hinna till dagis 40min bort. När vi är framme vid liljeholmen är hela torget fullt av köande arga, svartklädda och rökande människor. Alla står de bakom en skylt. På skylten står det ersättningbuss för tunnelbanan.
> Efter ett par nödsamtal till bilägarvänner i närheten (ingen var tillgänglig) kom bussen. Packet tryckte sig likt en konsertpublik mot dörrarna. Vi stod sist. Med barnvagn.
> Men barnvagnen blev vår räddning. Tack vare den var vi tvugna att gå på längst bak, och tränga oss lite ( väldigt mycket) i kön. Mohaha. Bussen var knökfull och luktade fimp och efter tjugominuter stannade den halvvägs framme till dagis. Då hade tågen börjat gå igen och vi fick snällt hoppa av och byta. Ytterligare 30min senare var vi på dagis. Strömavbrott, inget ljus och inget vatten. ( den kom lyckligtvis tillbaka när jag gick)
> Äntligen sitter jag på tunnelbanan mot jobbet, spänd av förväntan vad resten av dagen har att erbjuda.
>
>
> Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. coco@better_version.se/20125 januari 2012 kl. 22:54

    åhå sicken hääärlig star på dagen!! typ som min tisdag... sätter ett helt annat skimmer på "vanliga" morgnar;)

    SvaraRadera