onsdag 21 mars 2012

Sommartid?

Imorse vaknade jag inte till den här synen. Ines bytte tydligen till sommartid idag och vaknade 06:00. Så tidigt har hon aldrig någonsin vaknat och så trött jag jag aldrig någonsin varit. Jag försökte övertala henne att vila lite till, vilket brukar funka, men hon studsade upp ur sängen och öppnade dörren till sovrummet. Sol, ljust och blå himmel, inte fasen tänkte hon gå och lägga sig då inte. Uppgivet gick jag zombiewalk till teven, satte på bollibompa och sa sedan att mamma tänkte minsann vila lite till. Jag gick och lade mig igen med tanken att just vila. En sekund senare sov jag som en stock, vaknade kl sju av att väckarklockan ringde. Flög upp och kollade vad Ines gjorde. Hon satt så snällt i soffan och tittade på något gammalt inspelat avsnitt från bollibompa. (Hur hon hade fått igång det vet jag verkligen inte. )'mamma!! Macka och nenne!' sade hon bara glatt.
Allt verkade gått vägen på egenhand, tur var väl det. Kan känna att som mamma kan man ju ha lite koll på barnet kanske. Men vadå. Somnar man så somnar man. :/

2 kommentarer:

  1. 06:00 är vardag hos oss, men försöker även vi att få vila lite till. Imorse kom Olivia in med bananer, muffins och korvbröd till oss (hon hade ett bröd i munnen) Tv.n stod på. Härligt när de kan roa och utfodra sig själva så vi stackars föräldrar får vila (sova) lite till hihi! De små liven. Och så lite nenne på det så är dagen räddad(kul att både O & I säger nenne). Puss på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!! Frukost på sängen, vilken stjärna!!! Ja, de reder sig själva rätt bra nu våra stora små pluttar. Ja, haha varför just nenne, de är lika på många plan helt klart! Puss på er!!

      Radera