torsdag 4 augusti 2011

Frankrike!!

All oro i onödan! Resan gick smidigare än jag någonsin kunnat tro. Ines satt i våra knän och tittade spännd ut genom fönstret under starten, pekade på allt och skrattade. Efter lite gröt somnade hon som en stock i mitt knä och vaknade lagom till flygplanshjulen slog i spansk asfalt. Själv hann jag ta mig en noggrann läsning utav veckans NU och en liten uppdatering av kändisvärlden.
Väl framme i Girona väntade en 1,5h taxifärd som också den gick galant. Världens bästa taxichaufför hade med sig en fin bilbarnstol och et par roliga leksaker som roade flickebarnet under färden.
Framme i Collioure möttes vi av jordens spöregn och en väldigt glad 'familjen Pappa' som bjöd på sangria på Café Solá. Mums! Att resan gått så bra och att sangrian var så god gjorde så att vi knappt lade märke till det fantastiskt dåliga vädret.


Dagen efter var solen och värmen åter i byn. Vi vaknade upp väl utvilade i vår mysiga mitt-i-smeten-våning o tog en frulle ute på stan. Ines fick lära sig att köra den á la France, dvs. croissant, marmelad och naturell youghurt.


När mini somnade tog vi oss en sangria på Copacabana längst stranden.

Krullet burrade upp sig maximalt i den franska luften.

På kvällen mötte vi upp mina snygga halvisar, pappa, eva och coco och erik som också anlänt till byn. Vi var bjudna på en apertif på en takterass med stans snyggaste utsikt. Mums och mys! För att göra det lite bekvämare för oss så startade vi Ines stora vara-uppe-så-länge-det-bara-går kväll för att få det att passa in lite bättre på de sena dygnsrytmen på rivieran. Idag höll hon sig enda till 22:00. sedan var det capoute ner i sängen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar