torsdag 4 augusti 2011

ostron, marknad, bergstopp och picnic á la plage

 Fantastiska dag! Började med marknad och ett par ostron under träden. I år var det faktiskt helt okej med en citronsmakande snorlobba. Kände mig extremt exotisk och världsvan när jag tog mig ett ostron och en klunk vin i en pappmugg. Sedan såg jag att brevid mig stod en femårig frank kille och sörplade ostron med en rasande fart som om han inte gjort annat. Då kände jag mig istället extremt svensk, blek och ...gammal.



Efter ostron och calamares till lunch tog jag, Robin, Ines, Coco och Erik en tur med lilla tåget upp i bergen. Man har gjort det förut om man säger så. Sisodär 18gånger förut. Men för Ines var det den första, och bästa! ..och utikten är ju faktiskt hyffsad va?




På kvällen var det oicnic på stranden med hela gänget och en drös franska vänner. Ines röjde som aldrig förr, slog duvor med pinnar, dansade på en scen med sexåringar, sprang rakt ut i vattnet och kramades med en franks bebis. Hon somnade djupt kl 21:00, sedan körde vi vårt rullande 20minuters schema (ett vinnande koncept) denna gång var Coco med i schemat också, tack sisssssta! 




Underbaraste bilden på hela semestern! Observera morfaderns och barnbarnets identiska miner.


Det blev kväll, himlen och havet intog samma färg, och de vackra fotominerna togs fram...


En vagn kan användas till så mycket mer än bara att frakta just ett barn...

(Den underbara kvällen fortsatte efter detta på en drinkbar ända till sena natten...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar