lördag 14 april 2012

God jul!

Kul väder! Nej. Inte ens värt att nämna faktiskt. Gick ut i snöstormen med dunjacka och hela köret tidigt imorse. Iväg till jobbet. Det börjar bli tungt (som fasen) att börja dagen med att dammsuga en butik på 280kvm. Men att stå hela dagarna går lite bättre nu när jag fått mirakelbältet från min käraste svägerska. Gummiband som håller ihop uppluckrade höfter och hängiga spännda magar. Fräscht va. Bra ialla fall.
Vid ett tiden konstaterade vi på jobbet att det nog inte skulle våga sig ut så mkt mer kunder i vintervädret. Jag tackade för mig, hoppade på 1:ans buss och gick på ettårskalas istället.
Ines lillkusin Williams ettårskalas. Tårta, godis, paj och kaffe. Mycket trevligt.
Nu på kvällen verkar våren vara tillbaka, så vi håller tummarna för lite vårsol på Johan och Sofies altan imorgon.
Nu ska jag lägga mig (på vänster sida, mamma) i soffan och klappa på bäbismagen ett tag. God afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar