måndag 7 maj 2012

Längsta dagen

Känns som världens längsta dag. Började morgonen med att leja bort dagislämningen till Robin och åka på frukostmöte på jobbet. Efter detta tog vi ett gäng plats i solen på ett fik på birgerjarlsgatan och njöt av en låååång frukost. Sedan provade jag förgäves några fina toppar på Zara (allt var för tajt) för att sedan gå till jobbet. Går på halvtid nu sista tiden, så arbetspasset var inte mer än 12-17 men kändes som sju år. Med svullnaste vaderna och spändaste magen lufsade jag hemåt. (fick stå ett par stationer på tuben också, det är ju så otroligt svårt att erbjuda sin plats för svenska kontorsarslen som ändå sitter ner hela dagarna) Väl hemma väntade middagen på bordet och allt jag orkade göra var att sitta förlamad med alla jackor och skor på mig och bara titta. Skönt att det nu äntligen är 'klockan nio' och alla inesar sover och disk och tvätt är gjorda och att denna dag är över.
...fast det är klart, nu när jag läser om min dag låter den inte så hemsk. Kanske skulle ta på de glada solglasen imorgon?

1 kommentar:

  1. Vännen! Ja i normaltillstånd hade det ju varit den perfekta dagen! Haha kontorsarsle var en ny benämning. Njut av kvällen! Stor kram. Jättemysigt att ha er här i lördags <3

    SvaraRadera