tisdag 22 maj 2012

Sista dagen på Grand Hotel

Vilken start på dagen! 11-12 väntade jag mig att sitta i mitt allra sista styrelsemöte för PK-huset innan föräldraledigheten. vi brukar sitta nere i 'bunkern' på våning 03 och äta sallad från ett café i huset. Men idag; ändrade planer! När jag kommer till jobbet står en medlem i styrelsen och utbrister "-kom, vi har bokat bord på Grand Hotel istället!"
Så blev det, räkmacka och styrelsemöte i cardierbaren. Med bästa utsikt över slottet och det kungliga dopet. Lagom till kaffet sköt de salut utanför och in kommer servitörerna på rad och bjuder oss alla på små Estelle-bakelser. "-dagen till ära!" sade de glatt.
Två timmar senare och fem kilo tyngre var Jag åter på jobbet. Nöjd över min sista dag som styrelsesuppleant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar