fredag 6 juli 2012

Ölands djurpark

Åh, här har man varit förr! Tog en liten nostalgitripp till Ölands djurpark igår. Spontant och skitlyckat. Har aldrig sett så korta köer, tom parkering, mycket djur, roliga djur, barnvänliga karuseller och hopptorn. (för att inte tala om det gigantiska vattenlandet som vi lite diskret skippade denna gång)
Ines var i himmelriket och flaxade med flamingos, matade getter, och klappade lemurer. När hon såg chimpansen sa hon "-jag älskar den, jag vill krama den!" och så var hon i full färd att klättra in i inhägnaden. Totalt orädd. På tal om orädd. När vi kom till karuselldelen hittade den lille tjejen sitt kall. Bergodalbanor, bilar, båtar, ankor och luftballonger. Allt skulle åkas, och gärna två-tre gånger i rad. (skönt när köerna är obefintliga)
Efter en lång dag avslutade vi med en "välj vad du vill i sovenirbutiken". Ines valde en apa à 20:-. Jag rykte det var för lite och slängde med en lemur också.
Det var en trött höggravid mamma, en slutkörd 2,5åring och en utmattad pappa som lämnade parken fem timmar senare. (Robin älskade att nya bilen utsmyckats med djurparkens dekal på nya bilen under vistelsen på parkeringen)

1 kommentar:

  1. hur mycket kostar en timme parkering på djur parken undrar jag?
    tack
    kan du vara snäll och skicka svaren till min mail
    shahm022@hotmail.com

    SvaraRadera