söndag 9 januari 2011

Succégrytan

Jäklarns vad jag fick till det idag alltså! Slängde ihop en kycklinggryta åt Ines som blev så fantastiskt god att ALLA som har ungar som äter måste laga denna! (självförtroende på topp) ..jag lät Ines provsmaka när den stod på spisen och hon tvärnitade i sitt lekande, sa "mmmm" och smaskade tydligt och skrattde. Det är positivt betyg från den sparven. Sedan åt hon ett helt skrovmål (och jag tjuvade under tiden).. vi kan nog t o m tänka oss att äta denna hela familjen..fast omixat för min del tror jag. Håll i er, här kommer receptet.

Ines Aprikoskyckling
Tärna 1st kycklingfilé, 5cm pujolök, 1 bit röd paprika och ca 8-10st torkade aprikoser. Lägg i en kastrull och häll över 3dl (visp)grädde, låt koka i minst 10minuter.
Krydda under tiden med 1/2 hönsbuljongtärning, svartpeppar, lite cayennepeppar och minst 3 msk äppelmos.
Koka 1 dl jasminris.
Mixa grytan till valfri konsistens, blanda i riset, servera!

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar