tisdag 15 mars 2011

Världsrekord! 9-12!

Kalla mig gärna galen, men idag var vi på Öppna förskolan från 9:00 till 12:00! Vi hade så himla kul. Synd att mini blir trött som en slaktad gris där runt tolv, annars hade vi stannat längre.
Det är en av de få stunderna, nej, den enda stunden när jag får dricka kaffe och prata med andra vuxna utan att bli avbruten av inimini. Ja för hon flänger ju runt, pussar andra mammor, tröstar ledsna barn och åker rutchbanan hundra gånger i rad. Appropå den, finns det något sötare än när de små barnen, utan hjälp från curlande föräldrar, står och köar snällt till att få klättra upp i rutchkanan. Gud så sött alltså!
 . Själv hann man med både en, två och tre koppar kaffe och en massa spännande diskussioner och när, var och hur det är bäst att börja på dagis. Efter en stund kom lillan fram till mig med en bok ,då gick jag och satte mig i myshörnan och läste. Två sekunder tog det, sen satt både Ines, Dag och Dexter (barn) och lutade sig mot mig och lyssnade intensivt om hur elefanterna balanserade på en liten, liten, liten spindeltrå-ååd.
Sångstunderna blir också bara roligare och roligare. Ines har lärt sig lite danser och tar sig ibland friheten att gå in i ringen och klappa takten, idag satte hon sig till och med i knät på fröken under sångstunden. Haha

1 kommentar: