lördag 19 mars 2011

Vildmarksäventyr med vilding!

Igår bar det av mot rådsparken i Huddinge. Vi tittade på marsvin, kaniner, getter, jagade höns och grillade korv. När småttingarna sov passade jag och soffan på att ta en fika. Extra starkt kaffe för mig då mini hållt mig vaken med sin hosta och brännskada hela natten. (Blåsorna såg väldigt fina ut för den som undrade det.)
Istället för att åka hem efter denna utflykt tog jag det kloka beslutet att åka till sickla med mormor och mamma. Det skulle jag aldrig ha gjort. Ines hadde suttit o laddat energi hela dagen i vagnen och att hon hade spring i benen anade jag, men inte på det här sättet.
Det var som att släppa ut Taz i köpcentret. Hon sprang runt och skrek, slet kläder från galgar och sprang igenom larmbågar med dem, hostade alla småbarn och gravida i ansiktet, drog nappar ut munnen på barn hon passerade och pekade, skrek och skulle ha ALLT.
Det var en svimfärdig mamma och djupt sovande unge som kom hem innanför dörren den kvällen.

1 kommentar:

  1. Haaaha... förstår om du var trött!!!!... Hon var verkligen i gasen.. men heeelt uunderbaar tyckte både mormor och jag. Hon var ju glad!! ....så länge hon fick springa omkring och hosta på folk :))och inte sitta i vagnen. Men det gick ju inte att göra ngt annat än hålla koll på Mini ( vi var ju ändå 3 personer).
    Ha det gött! hoppas hostan ger sig om ngn vecka :)

    SvaraRadera