tisdag 26 april 2011

Dag 1




Hur det gick? Galant! En sprudlande glad mini och en lika käck mamma (jag) tog sällskap på tunnelbanan med moster Coco. Ines studsade i sin sits så vagnen skakade. När vi var framme i mälarhöjden och skolan tog vi ett (tårfyllt) farväl av Coco för att sedan fortsätta till FÖRSTA DAGEN på inskolningen.
Det blev till en dag högt över förväntan. Ines lekte glatt med bilar och hästar, sprang över till mig och 'laddade' för att sedan leka vidare med vovvar och mjukispurjolökar.
Fruktstund, sångstund och lunch gick som på räls. Sedan kom alla föräldrars stora farhåga -sovdags. Alla fem små ettåringar fick varsin madrass, sina medhavda gosedjur, napp och tillhörande förälder brevid. Sedan kom fem st 'stora barn' på tre år in och lade sig ner och sov. Dessa skulle fungera som förebilder, och visst, det funkade! Efter 15minuters gråt och trots somnade mini med sin Lambert i famnen. Det trodde jag aldrig! Vid det här laget hade två föräldrar gett upp och gått ut med sina ungar i vagnen. Jag var säker på att behöva slå dem följe, men icke. Seger! Med lyckliga steg skuttade jag och en annan mamma som lyckats bort till fikarummet. Två koppar kaffe och lite prat med fröknarna senare gick jag tillbaka. Alla sov....utom vem? Ja, Ines. En halvtimme hade hon slaggat, sedan räckte det tyckte hon.
De andra barnen sov ungefär en timme till (imorgon är det DU, Ines) .
Eftermiddagen spenderades på utegården, sandlåda, macka i gräset och rutchkanemaraton. Ines och de andea var SÅ lyckliga när de sprang runt där ute. Nästan två timmars utelek, sedan gick vi hem (Ica maxi).
Ses imorgon dagis!

1 kommentar:

  1. Åh jag blir tårögd! Det är stort!!! Lilla Ines! Kul att det går bra! Vi har fått dagisstart 16 aug på avdelning björken :) snacka om ny värld. Ännu ett nyttkapitell i boken om våra barn.

    SvaraRadera