fredag 29 april 2011

Dag 4

Första dagen själv! Ines har varit duktigare än duktigast utan mamma idag på dagis. Överlämningen var dock hemsk. Men mest för mig, tror jag. Det var med största dåliga samvetet jorden skådat som jag överlämnade en jätteledsen mini till fröken imorse. Som tur var kom Viktor, 5år, fram och ville leka med Ines. När jag tittade fram bakom dagisknuten satt de i samgången och sjöng imse vimse spindel.
Dagen harvarit en lång nervös väntan för min del. Jag hängde lite med Coco o hennes elever, åt Thai i en park och gled runt och oroade mig i allmänhet. När klockan äntligen blev halv 2 möttes jag och robin utanför dagis, för vem vill inte vara räddaren som hämtar?
På andra sidan dörren var Ines det första vi såg. Hon satt vid leksaksbordet och sjöng och pekade åt fröknarna medan de kokade gröt och bredde mackor. Jätteglad och jättesöt! När hon fick syn på robin sken hon upp som en sol, sen fäll blicken på mig. Då åkte gnällfacet fram och armarna i en bär-upp-mig-position. Haha är inte det typiskt att det ska gnällas när mamma är där?
Fröknarna var supernöjda med dagen. Alla barnen hade vart glada och nöjda nästan hela tiden. Sövningen hade gått galant, mini Hade somnat på två minuter med sin lilla Lambert i famnen. En timme hade hon sovit, personligt rekord för veckan!
Kan inte med ord beskriva lättnaden och stoltheten jag känner nu. Ines är ju tamefasen GRYM!! Jippi!!
Jag och robin stannade på mellis o lek i hoppborgen. Sedan vinkade vi hejdå till de kompisar som var kvar och till världens bästa fröknar!
Ses på måndag, dagis!

1 kommentar: