tisdag 11 september 2012

After Dagis kaos

När jag kom för att hämta Ines idag möttes jag av en mamma i dörren som sa "-fort skynda dig, Ines och Ester står och sjunger i varsin bandyklubba för några kompisar på gården. De är jättesöta, jag passar Leon!" Ja tack! Jag sprang in på gården och hann se lite utav 'konserten'. Där stod de och vrålade 'HÄÄR KOMMER PIPPILÅNGSTRUUMP!' och dansade. Supergulligt. Och så kul att smygtitta på hur de är när man inte är där själv.
När jag och Ines kom tillbaka till mamman och Leon tog vi med oss våra kompisar hem till oss på efterdagis-häng. Lite spontant. Tanken var god. Ines och hennes kompis sprang runt lyckliga och jagade Selma till en början. Under fikat var de som bortblåsta och när det blev oroväckande tyst gick jag in på rummet för att titta vad de gjorde. I båda grät så de knappt fick någon luft. Napp-bråk. Efter det ville båda ha hamna leksak. Jättemycket. Det var höga galltjut, tröttgråt och sammanbrott från båda. Ni skulle sett kaoset. Efter några tappra försök att lappa ihop de smås vänskap igen gav vi upp. De var för trötta. En kvart senare ser det ut såhär hemma i vår soffa. Däckad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar