torsdag 6 september 2012

Livet i kajen

Veckorna rullar på. Det är en fika/lunch med någon varje dag. Lägg sedan på de fasta rutinerna som hämtning, lämning, på och avklädning och utfodring så är det inte mycket kvar av dagarna. Idag fick jag en timmes sömn för första gången mitt på dagen. Jag, Leon och Selma låg i en klump i soffan och sov djupt. När jag vaknade var det en kvart till hämtning och sedan lek hos en dagiskompis. Det är ju så kul nu förresten. Man hinner knappt sticka ut näsan utanför dörren förrns man hör någon ropa 'inees!!' eller 'hallåå!' så är det en dagiskompis/förälder/granne som glatt vill stå och prata en stund. Jag älskar det. Det kan ta en timme att gå ner och köpa mjölk. Som igår, då mötte vi våra grannar på landet (som även bor i kajen) Ines ville då såklart leka och vi mammor prata och så avrundade vi med att handla tillsammans. Roliga kajen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar