lördag 20 oktober 2012

Party!

Igårkväll träffade jag upp min dagismammor nere på nyöppnade restaurangen nere vid kajen. Tanken var ett glas vin, god mat och lite barnfritt häng. Mjölk var utpumpat och allt var väl förberett hemma så att De tre familjemedlemmarna skulle få en riktig myskväll. Själv hade jag det väldigt trevligt med mammorna på restaurangen. Förrätten kom in, vinet kom in och jag tittade lite diskret på telefonen om det verkade hå bra där hemma. "Ines sover men Leon bara skriker" stod det i ett sms. Sedan ett missat samtal på det. Efter förrätten ringde han igen och jag hörde ett högt panikartat gallskrik i bakgrunden och en stressad pappa som bad mig komma hem då ingenting fingerade. När jag bad servitören om en doggybag till huvudrätten skrattade hon glatt och frågade om det var problem med 'barnvakten'. Ja, sa jag och hon lugnade mig med att det var andra fallet idag. Eftersom jag nästan är granne med stället fick jag ta med mig tallriken hem med lite folie över. Jag sprang hem, slet av mig tröjan och ammade. Han åt, somnade och fick ligga kvar i knät och myssova en timme medan Robin tröstade mig med en god ostbricka. Stackarna. Otroligt nig hade Ines sovit genom alla oljud (som hördes redan från hissen.)
Det var den Utekvällen det. Tanken var god ialla fall. Och tur att man var i sådant sällskap som verkligen förstår, och ännu mer tur att jag bara var en minut hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar