onsdag 5 december 2012

Expedition Hemköp

Det kändes som vi var på expedition till Sydpolen när vi gick till Hemköp nere på kajen. Leon djupt inlindad i flecefiltar och overaller i vagnen och Ines iförd overall och solglasögon sittandes på sin nya snowracer. Och så jag, dragandes, skjutandes och slitandes i dessa åkdon. Det tog 20minuter och fem gråtpauser att ta sig 100m. Sedan smet vi in, handlade ett pepparkakshus och godis att pynta det med. Så upp med dragkedjorna igen och pulsa hem. Mina ben hade sådan mjölksyra att jag höll på att rinna ihop i en pöl. En pappa frågade om det var okej att han gick förbi mig. Så jag fick glida in i 'mötesfältet' och släppa förbi honom. Men jag älskar det! När Robin kommer hem ska vi ut igen för det är så KUL!
Pepparkakshuset blev makalöst vackert och Ines dag var gjord. Nu är det vilodags för ungarna och kaffe för mamman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar