måndag 29 november 2010

farbror Doktorn

Idag var vi hos farbror doktorn. Ines har haft lite problem med lös konsistens på bjöjinnehållet i en vecka nu så vi var välkomna in för en kontroll. Farbror Doktorn var en ung tjej, som var glad o trevlig och gav Ines ett sånt där luftfyllt klistermärke. Då var Ines nöjd. Inte doktorn, hon ville ha lite mer koll och gav oss två rör att fylla med Ines lösa mojs.
I väntan på "leverans" gled jag och Ines runt i centrum och shoppade, lekte med polarn o pyrets tågstation, lekte med alla leksaker på BR, sov lite, jag provade till o med att massera magen...nä inget hjälpte. Vi gick hem.
Väl hemma sprakade det till ordentligt i bjöjan, så jag skyndade allt vad jag hade att ta proverna och slänga mig iväg till vårdcentralen och labbet. Stängt. Jahapp. Jag vet inte om man kan spara proverna i kylen ett dygn, eller om det blir till att börja om hela processen imorgon. Orkar inte ens tänka på det.
 Fast enligt doktorn var det ändå inget man behandlade, vad det än visade sig att vara, utan bara för att kunna spåra vad det var för bakterie i magen. Det är bara att vänta ut, äta risgröt, majsvälling o kokt potatis ett par dagar till helt enkelt...
Vi är iallafall pigga, glada och in i det närmsta friska.

6 kommentarer:

  1. jag svimmar, om bara alla hade en liten ines så skulle det vara fred på jorden!! Det sötaste som går i ett par bamse-mockasiner!!
    (..oavsett kräksjukor och div. lös konsistens;)

    SvaraRadera
  2. hihiii å du äre sötaste som går i ett par jumpadojjor med nät i djupsnön! haha <3

    SvaraRadera
  3. Vem är det som har ordnat med kläderna i bakgrunden? jag ser en hylla i lämplig höjd som är utdragen:)Är det möjlightvis hon i förgrunden som organiserat om lite? Hon ser väldigt nöjd ut gulle mini.

    SvaraRadera
  4. Haha ja du har så rätt så! Varenda liten strumpa är utslängd:)

    SvaraRadera
  5. Jag gissar på rotavirus Oskar hade det när han var som Ines började som magsjuka och sen senapsvattenbajs i veckor efter, Lycka till med bajset Kram

    SvaraRadera
  6. Låter som en riktig slutsats! Som tur var börjar bajset inta mer en konsistens av crème fraishe, så det går åt rätt håll!!;) lycka till med era nuvarande magproblem, hoppas de försvinner snabbt!!

    SvaraRadera