tisdag 10 maj 2011

Dagisdpråket

Andra dagen utan gråt! Idag var alla ungar ute i solen och åt banan när jag och Ines kon till dagis. Ibes flög ur vagnen och började leka direkt. När jag sa hejdå kom ett snabbt yl. Sedan följde hon och fröken med till grinden och vinkade glatt. Jippi!
Tror att Ines håller på att bli em helt annan människa nu. Hon håller sakta men säkert på att transformeras till ett galet dagisbarn. Språket han hon redan anammat. När jag kom hem igår hade hon så mycket att säga och så många nya 'ord' att jag inte riktigt var helt säker på att det var min Ines vi hade fått med hem.
Hon hoppade skuttade och snackade all the way in to sleep. Det var så det var. Plötsligt blev det knäpptyst i lägenheten och lilla mini sov som en stock.
Undrar vad hon kommer hem med för historier idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar