fredag 13 maj 2011

Utflykt

Precis lämnat Lillmini på dagis. Överlämningen gick galant. Hon började gråta när jag sa att jag skulle gå, men hann bli glad igen innan jag hann komma utanför dörren.
Idag ska de ut på utflykt. De skulle packa banan och galonisar och traska över till ett granndagis. Första utflykten. Behöver inte vara mycket mer än så.:)
Ines har blivit lite utav en kändis på dagis. De stora barnen tar henne i handen och går runt och visar henne saker ute på gården. När jag lämnar säger människor jag inte sett förut 'hej Ines!' och imorse dök det upp ett främmande barn på parkeringen (efter jag lämnat) och sa till sin pappa att 'där är Ines mamma.' Ja visst.
Nä nu ska jag iväg till jobbet, dammsuga, dammtorka, räkna pengar och koka kaffe. Sedan slås portarna upp. Kom och köööööp! :D

1 kommentar: