måndag 2 maj 2011

Grattis på födelsedan gullisnutti!!

Idag fyller Robin hundra år. Inte hann vi sjunga imorse, Ines sov förbi väckarklocka och allt. Halv åtta gick jag upp och fixade hårsvallet. En kvart senare är det någon som puttar upp dörren till badrummet och in kommer en strålande glad Ines! Gud så sött, vi sa godmorgon och gick och åt gröt. Nu är hon på dagis. Överlämningen gick hyffsat. Hon var glad fram tills jag sa hejdå, då började ett annat barn gallskrika och då blev Ines rädd och skrek med. Jaha, det är väl såhär det är att lämna på dagis. Och när man hämtar är alla humör på topp.
Tillbaka till sak, Robins födelsedag. Den kommer att firas av mig ikväll halv åtta, när jag är hemma från jobbet. (o Ines ligger o sover) vilket kalas va? Nu ska jag in och hitta en present, är butikerna öppna 9:39? Allt är så välplanerat just nu känner jag.

2 kommentarer:

  1. Ett fyrfaldigt leve för födelsedagsbarnet! Leve han..... Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaa....hälsningar Motti och À-K

    SvaraRadera
  2. grattis robbelibobbelibus!!!!

    SvaraRadera