torsdag 5 maj 2011

Underbara Unge!

Skyndade mig hem från jobbet idag. Jag ville ha så mycket tid som möjligt med min mini innan hon skulle sova.
Det går inte att beskriva med ord hur mycket jag saknar henne på dagarna. Men! Desto roligare att komma hem.!
Jag och Ines lagade korvstroganof, upp den och badade sedan bubbelbad. Myspys.
Robin säger med värsta flinet att hämta på dagis är hur roligt och häftigt som helst. Tror jag det. Fröknarna lovordar lilla damen för honom. Hon äter mycket, somnar lätt och är mestadels glad och underhållande. Kul för honom.
Att lämna är rena tortyren. Men jag vet att Ines gillar dagiset och fröknarna. Det första hon gör på morgnarna är att gå runt till alla och pussas och titta näära näära på allas ansikten. Glad är hon också. Till jag säger 'nu ska mamma gå, älskling'...då slänger hon nappen i golvet, byter ansiktsfärg till röd och sprutar ut tårar. Jag ler, pussas i luften, vinkar genom fönstret och springer snabbt iväg. Fy! Imorgon är det dags igen. Men Ines glömmer visst mig på två minuter. Imorse sa fröknarna att hon brukar alltid bli sitt glada jag igen nästan direkt. Känns MYCKET skönt att höra. Och jag tror verkligen på det. Sötaste dagis! Idag hade de hälsat på hos avdelningen brevid, Ines hade gått från högljudd sprallis till jätteblyg blygis.
Nu sover min underbara dotter i djup dvala i din säng. Längtar tills hon vaknar igen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar