torsdag 19 maj 2011

Nätverkarn

Vi gör oss oordning för ännu en dag på jobbet resp. Dagis.
Ines fortsätter sitt nätverkande. När vi kommer innanför grindarna skall det gås runt och hälsad på allt och alla, innan vi kan gå in och lämna. Igår tog hon en kille i varje hand och gick runt på gården. Det skall börjas i tid va.
Appropå det, börjas i tid. Vi tog upp pottan från källarn härom dagen. Helt utan förväntningar börjar vi så smått varje morgon efter gröten med att sitta lite på pottan. Reglerna från Ines är klara; det ska vara blöja på och en bok att läsa. Sedan säger jag 'ska du bajsa lite?' då klämmer hon och så ställer hon sig upp. 'lite till' säger jag. Då sätter hon sig en stund till. Sakta men säkert går vi framåt...

4 kommentarer:

  1. Va duktig hon är :) Hoppas du inte säger dagis offetligare än på bloggen haha. Förskola har jag fått lära mig att det heter och det via den hårda vägen ;)

    SvaraRadera
  2. hahah vilket geni!! <3

    SvaraRadera
  3. vilken sötnos å fin tröja!
    kul att hon trivs på DAGIS nu :)
    puss på er från mig och viggo

    SvaraRadera
  4. Haha anna, jag kör all in med dagisordet! Nu har Ines börjat säga "iss!" också, så då kan man ju inte byta!:))
    Tack för komplimangerna cocoeke o soffiggo!:))
    Pussar på alles!

    SvaraRadera