måndag 30 maj 2011

VAB!

"hej det är Johanna, Ines mamma.."
Ja, den meningen har man skrattat åt att man skulle få börja med när Ines blev stor. Idag kom den. Nu är jag inte Johanna, utan jag är Ines mamma.

Lillmini har varit febrig, ynklig, snorig, hostig och mammig sedan i lördags, (and counting). Man kan inte sätta ner henne en sekund på govlet utan att underläppen skjuts fram, ansiktet blir rött och tårarna sprutar. På nätterna är det samma sak. Hon ska vara mycket nära. Helst ligga med armarna om min hals och andas mig i ansiktet. Mys....om hon varit frisk.

Var hos doktorn och fick ögondroppar för Ögoninflammation idag. Föga förvånande då hela hennes avdelning på dagis haft denna åkomma förra veckan. Det var ganska så väntat. När jag ringde dagis välkomnade de Ines tillbaka på måndag igen. Ja, det är förståeligt Efterssom Ögoninflammation tydligen är vääääldigt smittsamt. Okej, så hemma hela veckan med denna hängiga varelse, sammtifogt dom jag (och robin) ska göra vårt yttersta för att inte bli rödkladdiga i ögonen på bröllopet i Basel till helgen.

Nu måste jag in o llappa grynet på huvudet o sjunga sov du lilla videung, så att hon somnar in i feberdimman igen.

Håll nu alla edra tummar för ett friskt barn och friska föräldrar till helgen!


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar