torsdag 8 november 2012

Hurra för rutiner

Nä, nu börjar det bli dags att införa lite rutiner. Ett sovschrma för Leon. Jag kan inte hålla mig längre, hade tänkt att vara lite mer avslappnat inställd till detta med lillebrorsan men det liksom bara kliar i fingrarna. Ordning och reda. Sömnordning. Mellan 19:00-07:00 är det natt och sedan sovs det 2h vid 09:00 och sedan ca 2-3h till när det passar under dagen. Dock ska det helst vara vaket tillstånd 17:30 fram till läggning. Ja sömnbehovet är ganska stort ser jag när jag googlar, men det måste han få styra själv. Varför gör jag såhär då? Jo för fasta rutiner ger någon form av trygghet och det kommer högt troligen att gynna nattsömnen. För oss alla fyra. Och så är det så HIMLA smidigt när båda barnens sömn synkar. Tummen upp för rutiner och glada barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar