söndag 18 november 2012

Kalas, troll och Afrika

Jag och ines gick på kalas igår och lämnade pojkarna hemma. Det var 16 barn, med tillhörande mammor OCH pappor samt ett och annat syskon. Och så allt socker på det. Men tårtorna var jättegoda och Ines hade det kanon med ansiktsmålning och fiskedamm.
Efter kalaset promenerade jag och Ines längs kajen i hammarbysjöstad bort till mamma där vi mötte upp pojkarna. Jag märkte att Ines var helt knäpptyst (ovanligt) när vi gick på bryggan i mörkret och frågade om det var mysigt. Hon sa tyst "- det är staket på bron så att inte trollet kommer upp och äter upp oss?" "jaa, här är vi säkra och så är ju jag här!" försäkrade jag. Lillan, hon satt på helspänn hela promenaden. Det är något med troll. Imorse frågade jag om hon hade sovit gott. "- jaa för det komde inga troll och monster och äte upp mej, jag bara blundade!" Undrar hur rädd hon är egentligen ensam i sitt rum. Man FÅR ju komma in till mamma o pappa om man lugger och är livrädd tycker jag...
Jaja, hos mamma och Thomas var det kanon. Fick se massa bilder från syd Afrika, massa fina presenter och en good middag på det. Tack ska ni ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar